På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy

Jag förstår

Film

Digital Marknadsstrateg

Digital Marknadsstrateg

Nackademin

Digital Marknadsstrateg

I takt med den digitala utvecklingen blir vikten av att skapa och analysera digitala kampanjer, aktiviteter och kanaler allt viktigare. Hur ska man arbeta för att skapa sig en egen position på marknaden och sticka ut ur bruset? Vilka är de senaste trenderna på marknaden och vilken teknik är lämplig att använda? Som utbildad digital marknadsstrateg kan du arbeta som anställd på en byrå, på ett företags marknadsavdelning eller som konsult.

Som digital marknadsstrateg kommer det att vara viktigt för dig att kunna avgöra vilka tekniska alternativ och trender som passar företagets verksamhet och därmed ger störst affärsnytta. Du kommer att bli en nyckelperson som utvecklar ditt företags eller dina kunders varumärke och implementerar strategier där slutkundens relation och interaktion med varumärket i digitala medier står i fokus.

Yrkesroller efter utbildningen
Trender, mönster och beteenden skiftar väldigt fort på internet och att ständigt implementera nya verklighetsanpassade digitala marknadsstrategier blir avgörande för varumärken i deras interaktion med kunderna. Behovet av en person som skapar, förstår och analyserar digitala kampanjer och aktiviteter ökar bland företag i samtliga branscher. Behovet av kompetens inom digital marknadsstrategi kommer att öka under de närmsta åren!

Efter utbildningen kan du välja att arbeta på ett företag, på en byrå eller som frilansande konsult med eget företag som till exempel:

  • Digital marknadsstrateg
  • Webbstrateg
  • Digital analytiker 
  • Digital Specialist
  • Digital planner

Utbildningen
Efter avslutad utbildning kommer din kompetens att vara central för ett varumärkes digitala närvaro. Du har en stor förståelse och ett intresse av samtliga digitala kanaler och hur de samspelar och påverkar ett företags marknadsföring och kommunikation.

I ditt arbete som digital marknadsstrateg kommer du att utveckla, ta fram och förankra digitala strategier. Du är den kreativa problemlösaren som både engagerat kan leda människor i arbete och även omsätta tankar till konkret innehåll via text, bild och tal. Förutom att arbeta som digital marknadsstrateg möjliggör utbildningen yrkesbanor som digital specialist,webbstarteg och digital planner.

På Nackademin kommer du att arbeta nära den digitala branschen. Vi varvar föreläsningar med teori och praktiskt arbete – allt för att du som student ska få de bästa förutsättningarna och kontakterna för ditt framtida yrkesliv.

Observera att delar av undervisningen kommer att bedrivas på engelska. 

I utbildningen ingår bland annat:

  • Genomgång av de digitala medierna idag och i framtiden
  • Marknadskommunikation
  • Projektarbeten och projektledning
  • Strategiskt arbete och webbstrategi
  • Digitala produkter och tjänster samt digital affärsutveckling

Kurser som ingår:

  • Digital utvecklingYh-poäng: 15
  • Digitala tjänsterYh-poäng: 45
  • ExamensarbeteYh-poäng: 35
  • Kommunikation i digitala medierYh-poäng: 30
  • LIA
-praktikYh-poäng: 100
  • Marknadskommunikation: Kartläggning och analysYh-poäng: 15
  • ProjektledningYh-poäng: 15
  • Strategi och affärYh-poäng: 10
  • Strategiskt arbeteYh-poäng: 35

300 YH-poäng

Start *

Påbörjad

2019-08-19

2020-08-17

Slut

2020-02-28

2021-02-28

2022-02-28

Studietakt

100%

* Dubbelkolla gärna datum med anordnaren

ANSÖKAN ÄR STÄNGD

Nackademin

Laddar...

JAG VILL HA MER INFORMATION

Vill du ha mer information om en utbildning? Här kan du kontakta utbildningsanordnaren om Digital Marknadsstrateg på Nackademin .