Internationell affärslogistiker inriktning hållbarhet och digitalisering
Vill du lära dig att använda digitala lösningar för att planera klimatsmart logistik? Då är Hermods utbildning till Internationell affärslogistiker med inriktning på hållbarhet och digitalisering något för dig!
I arbetet som affärslogistiker arbetar du med att planera, organisera och effektivisera logistiken hos företag och organisationer. Du genomför inköp, försäljning, förhandlingar, transporter och skeppning av varor till och från utlandet. Med denna utbildning får du kompetens att göra detta med ett miljövänligt förhållningssätt och med kunskap inom den senaste digitala tekniken.
Utbildningen bedrivs både på plats och som distansutbildning.
Varför välja utbildningen?
Logistik- och transportbranschen har blivit allt mer komplex med utmaningar vad gäller hållbara logistiklösningar samt miljövänliga och kostnadseffektiva transporter.
En ökad e-handel och produktion gör logistiker till en allt viktigare yrkesgrupp. Branschen är i behov av medarbetare som har kompetens att med digitala lösningar planera för ny logistik så klimatsmart som möjligt.
Vad kostar utbildningen?
Utbildningen är avgiftsfri och berättigar till studiestöd från CSN.
Ansökningsperioden öppnar efter besked om tilldelning i januari 2025