Hyperpersonalisering
Hyperpersonalisering är en kurs som ger dig praktiska färdigheter i att använda AI och dataanalys för att genomföra skräddarsydd marknadsföring i realtid.
Om kursen
I kursen Hyperpersonalisering lär du dig att använda AI, maskininlärning och dataanalys för att skapa individanpassade kundupplevelser i realtid. Du får kunskap och praktiska verktyg för att designa och genomföra riktade marknadsföringsinsatser som stärker kundlojalitet och ökar konverteringar.
Vi kombinerar teori och praktiska moment, där du lär dig att samla in och analysera kunddata, förutse kundbeteenden och anpassa erbjudanden, produkter och budskap i olika digitala kanaler. Du arbetar med verktyg som Google Analytics, CRM-system och AI-baserade plattformar för att skapa kampanjer som är skräddarsydda för varje mottagare.
Kursen ger dig även förståelse för juridik och etik i datahantering, inklusive regelverk som GDPR och ePrivacy Directive, så att du kan arbeta ansvarsfullt med kunddata. Genom praktiska övningar lär du dig att planera, mäta och optimera hyperpersonaliserade kampanjer med hjälp av KPI:er och realtidsdata.
Kursen är för dig som vill utveckla din kompetens inom den allra senaste tekniken i digital marknadsföring och skapa kommunikation som gör skillnad på riktigt.
Utbildningen syftar till att ge en god kompetens för praktiskt och självständigt arbete inom Growth marketing.
Utbildningen är på 16 veckor med undervisning 3 timmar per vecka och för dig som har dokumenterad yrkeserfarenhet inom arbete med marknadsföring eller kommunikation omfattande minst ett år på heltid.
Efter fullgjord utbildning har du kompetenser att:
- Arbeta datadrivet med CRM för att driva lönsamhet och tillväxt
- Arbeta i relevanta plattformar, verktyg och system
- Arbeta med growth genom ett metodiskt arbetssätt
- Implementera ett ”growth mindset” i en organisation
- Producera socialt- och miljömässigt hållbara marknadsföringsbudskap
- Skapa en datadriven marknadsstrategi