Key Account Manager
Som Account manager / Key account manager tar du hand om företagets kunder och stärker företagets eller organisationens position för att de ska bli så konkurrenskraftiga och lönsamma som möjligt. Läs mer på framtid.se
Som Account manager / Key account manager tar du hand om företagets kunder och stärker företagets eller organisationens position för att de ska bli så konkurrenskraftiga och lönsamma som möjligt. Läs mer på framtid.se
Ta nästa kliv i karriären och jobba med kundrelationer och affärsutveckling!
Jobbar du idag med försäljning och är redo för en ny utmaning? Som Key Account Manager (KAM) är det din uppgift att bygga goda, långsiktiga och lönsamma relationer till företagets nyckelkunder. Rollen innebär även att hitta nya utvecklingsmöjligheter, både för ditt företag och dina kunder.
Om utbildningen
Målsättningen med utbildningen Key Account Manager är att du efter avslutad utbildning ska kunna utveckla relationen till företagets viktigaste kunder i en operativ roll. Därutöver ska du ha slipat din organisatoriska, strategiska och analytiska förmåga med avseende på kvalificerad nyckelkundsbearbetning. Du får breda kunskaper inom strategisk försäljning, t.ex. affärsjuridik, avtal, ekonomi och finansiell planering. Under utbildningen lär du dig även hur du stärker ett företags position på marknaden genom till exempel behovsanalys, strategisk marknadsföring och omvärldsanalys.
Utbildningen vänder sig till dig som arbetat några år inom B2B-försäljning och vill komplettera med en gedigen utbildning. Du är en kommunikativ person som har sinne för affärer och god förmåga att bygga långsiktiga relationer. Du är skicklig på att föra diskussioner och förhandlingar samtidigt som du är smidig vid hanteringen av komplexa situationer.
Utbildningen ges på distans med fysiska träffar i Göteborg alternativt i Stockholm. Ett fåtal träffar har obligatorisk närvaro, på grund av examinerande muntliga redovisningar i vissa kurser. Utbildningen genomförs också på halvfart, vilket betyder att du läser ett års utbildning under två år. I och med detta upplägg har du goda möjligheter att arbeta vid sidan av studierna.
Efter examen kan du arbeta som exempelvis:
______________________________________
Har du eventuella frågor om utbildningen? Då är du varmt välkommen att kika in på vår hemsida. Där hittar du kontaktuppgifter till våra utbildningsledare som gärna besvarar alla dina frågor.
Med vänliga hälsningar
/ Sälj & Marknadshögskolan
Business representative in textile & fashion är utbildningen där du får praktisk säljträning, förståelse för hur du kan nyttja digitala verktyg, hur du kan göra ekonomiskt strategiska val och att nå framgång genom att jobba i team.
Din yrkesroll handlar om att bygga relationer och skapa kundvärde, så den här utbildningen är perfekt för dig som vill interagera med människor och genomföra goda affärer för både företaget och kunden ur ett hållbart, strategiskt och ekonomiskt perspektiv!
Utbildningen är på cirka 2 år och bedrivs på heltid. Vår bas har vi i Textile Fashion Center i Borås. Kurserna är huvudsakligen på svenska, men fackuttryck och termer på engelska förekommer då engelska är det vedertagna branschspråket.
Arbetssätt och arbetsformer som används är föreläsningar, seminarier, workshops, självstudier, grupp- och individuella arbeten, helklass- och individuell undervisning och handledning.
För att få praktisk erfarenhet och för att utveckla och fördjupa dina specifika kompetenser är 1/4 av programmet arbetsplatsförlagd praktik/lärande i arbete (LIA).
Efter utbildningen kan du arbeta inom:
Behörig att söka är du som har grundläggande behörighet eller reell kompetens.
Internationell inköpare inom textil / mode / funktion är en 2-årig utbildning som bedrivs på heltid. Vår bas i allt vi gör finns i Textile Fashion Center i Borås. Studier hos Nordiska Textilakademin är ett åtagande som innehåller hårt arbete och full satsning.
Inköparens arbete är mångsidigt och det krävs god känsla för mode och trender. Du får i utbildningen kunskaper i prisförhandling, att kvantifiera rätt och att förstå varans väg samt välja material, leverantör och produktionsland, dessa är de nyckelkompetenser som krävs för att göra en god affär. Du kommer under programmet att arbeta med verkliga uppdrag och kunder, detta ger dig en bred kompetens och hög anställningsbarhet.
För att få praktisk erfarenhet och för att utveckla och fördjupa dina specifika kompetenser är 1/4 av programmet arbetsplatsförlagd praktik/lärande i arbete (LIA).
Efter utbildningen kan du arbeta inom bland annat:
Behörig att söka är du som har grundläggande behörighet eller reell kompetens.
Allt fler företag och organisationer lägger ut löne- och redovisningsfunktionerna hos externa byråer, vilket ökar efterfrågan på kunniga löne- och ekonomikonsulter.
En löne- och ekonomikonsult finner jobb inom alla branscher. Hos små och stora företag, privata och offentliga arbetsgivare samt bemanningsföretag. Yrkesrollen har på senare år genomgått en förändring och idag ska man inte bara behärska lön utan också kunna pensioner, förmåner, skatter, arbetsrätt etc. Yrket innebär en mer konsultativ roll än tidigare. En rådgivande servicefunktion som stöttar både medarbetare och chefer. Denna roll kräver en både bred och djup utbildning som möter de nya kraven.
Utbildningen
Löne- och ekonomikonsult ger dig en helhetssyn för att förstå sambanden mellan områdena lön, ekonomi och personal. Du får kompetens att använda och förvalta olika lönehanteringssystem och utföra kvalificerade arbetsuppgifter inom lön och ekonomi. Du lär dig också att tolka och tillämpa de viktigaste lagarna samt att bokföra, göra bokslut och skapa årsredovisningar i olika redovisningssystem. Även pensions- och försäkringsärenden har en viktig del i utbildningsplanen.
Att behärska engelska inom yrkesområdet är en övergripande del i hela utbildningen.
Yrkeshögskoleutbildning till Medicinsk Sekreterare – En mångsidig och eftertraktad yrkesroll inom vård och omsorg
Yrkeshögskoleutbildningen till Medicinsk Sekreterare är perfekt för dig som vill ha en varierande arbetsdag, är noggrann och brinner för administrativt arbete som bidrar till att förbättra patientens vårdresa. Efterfrågan på medicinska sekreterare och vårdadministratörer är hög över hela Sverige, och utbildningen erbjuder goda jobbmöjligheter – hela 9 av 10 studenter får jobb efter avslutad utbildning. Utbildningen sker i nära samarbete med arbetslivet för att säkerställa att du får den kompetens som efterfrågas.
Som medicinsk sekreterare eller vårdadministratör kommer du att utföra många varierande arbetsuppgifter, som medicinsk dokumentation (t.ex. journalföring efter diktat), kvalitets- och förbättringsarbete samt utbildnings- och systemansvar. Rollen passar dig som är serviceinriktad och trivs med att arbeta i en dynamisk och ansvarsfull miljö inom vården.
Utbildning till Medicinsk Sekreterare – Kvalificerat administrativt stöd inom vården
Utbildningen till medicinsk sekreterare ger dig de rätta förutsättningarna för att bli ett kvalificerat administrativt stöd inom vården. Som medicinsk sekreterare spelar du en viktig roll i att säkerställa och förbättra kvaliteten i vårdverksamheten. Du arbetar med IT som ett centralt arbetsverktyg och ger professionell service, bland annat vid kassa- och receptionsarbete, där ett respektfullt och professionellt bemötande mot både patienter och medarbetare är avgörande.
En mycket god språkriktighet, både skriftligt och muntligt, är en förutsättning för att lyckas i rollen. Efterfrågan på medicinska sekreterare är fortsatt mycket stor, eftersom både dokumentation och administration ökar inom sjukvården. Medicinska sekreterare tar i allt större utsträckning över administrativa uppgifter från den sjukvårdande personalen, vilket gör din roll ännu viktigare för att effektivisera och stödja vårdarbetet.
Kontakt
Har du frågor kring utbildningen? Kontakta våra studie- och yrkesvägledare.
Har du andra frågor kring våra utbildningar kan du även få hjälp genom Kontaktcenter.